Boreen Point - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu Boreen Point - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu

Boreen Point

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

09 Augustus 2016 | Australië, Noosa Heads

Lieve allemaal,

Dinsdagochtend vertrokken we uit het gezellige en relaxte Byron Bay waar we absoluut nog wel een tijdje konden blijven. We hebben die dag veel kilometers gemaakt en kwamen dinsdagmiddag uit bij Boreen Point, dit ligt vlakbij Noosa. Hier hebben we twee nachten op Noosa Holiday Park Boreen Point gestaan, een camping aan een groot meer dat grenst aan de Everglades van Noosa. We stonden vlakbij het water en ’s ochtends keken we uit op de opkomende zon die op het meer scheen, prachtig! Dit zorgde er dan ook voor dat we ons ontbijt klaarmaakten, ons stoeltje pakten en met de voeten in het zand aan de waterrand op het strand gingen ontbijten. Een goed begin van de dag.

Woensdag leek het ons leuk om een middag te kanoën door de
Everglades van Noosa, maar er werden alleen hele dagtochten aangeboden en halve dagtochten die ’s ochtends vroeg al waren vertrokken. Daarom besloten we een wandeling te gaan maken, want de natuur om Noosa scheen heel mooi te zijn. Onderweg van onze camping naar Kin Kin, het dorpje waar de wandeling startte, hebben we heel veel wallabies gezien! Er zijn diverse Noosa trails (routes rond/in Noosa) die te paard, op de fiets of te voet kunnen worden afgelegd. Wij hebben gekozen voor een wandelroute van 14 km. Deze trail ging door het achterland van Noosa. Dit was heel heuvelachtig, heel groen aangezien de bomen weer meer blad krijgen, veel koeien op de paden waar we langs moesten en overal aardige locals waarmee we onderweg aan de praat kwamen. Hierna hebben we een late lunch gehad in de General Store in Kin Kin. Dit is het lokale winkeltje van Kin Kin met natuurlijke en gezonde producten, het postkantoor en een restaurant in één.

In de middag hebben we een was gedraaid, een strandwandeling gemaakt en hebben we lekker gelezen. ’s Avonds was het best fris door de harde wind waardoor we besloten ons avondeten te bereiden onder een overkapping op de kookplaten van de camping. Dit zijn platen die doormiddel van gas worden verwarmd waarop vlees en andere gerechten kunnen worden bereid. Deze kookplaten/BBQ’s staan echt in elk dorp en bij elk druk bezocht strand. Met behulp van een knopje zet je het gas aan en uit dus je hoeft geen eigen gasfles mee te nemen, super handig!

Donderdagochtend hebben we Boreen Point verlaten en zijn we naar Hervey Bay gereden. Hier slapen we vannacht in een hostel om vervolgens morgen naar Fraser Island te vertrekken. We gaan mee met een groepsreis van drie dagen waarbij we zelf in de four-wheel-drive auto’s mogen rijden over het eiland en zullen overnachten achter de duinen.

In Hervey Bay zijn we naar het strand gelopen en hier hebben we heerlijk onder een boom in de schaduw op het strand gezeten. Vervolgens kregen we in het hostel een briefing over Fraser en hebben we boodschappen ingeslagen met onze eetgroep om drie dagen te kunnen overleven op het eiland.

Een aantal dingen die ons opvallen zijn:
* In de omgeving van Boreen Point zijn super veel smalle (en soms steile) bergweggetjes met haarspeldbochten en tot onze grote verbazing staan hier borden dat je 100 km/uur mag rijden! Dat is echt gekkenwerk aangezien wij 70 km/uur wel een mooie snelheid vinden en onze camper niet harder dan tussen de 40 en 80 km/uur de steile wegen op kan!
* Daarnaast is het op de snelweg toegestaan om 110 km/uur te rijden, dit is maar 10 km/uur harder dan in de bergweggetjes. Op de snelweg staan er overal borden dat fietsers langs de snelweg op de vluchtstroken kunnen rijden. Bij invoegstroken staan er borden dat fietsers voorzichtig de invoegstrook moeten oversteken. Wij vinden dit echt super gevaarlijk. Gelukkig zijn we nog maar een paar fietsers achterop gekomen en zijn de Australiërs niet zo gek om regelmatig langs de snelweg te fietsen, wel zo veilig.
* Tevens hangen er erg veel safety cameras (flitsers) op de weg die je snelheid meten over een afstand en op snelwegen staan er geregeld politieauto’s met een flitser.

Over drie dagen zal ik jullie alles vertellen over ons avontuur op Fraser Island!

Tot snel!

Liefs, Ilse

• 09 Augustus 2016 - 13:42

Annemiek:

Hallo Ilse,

Blij weer even wat te horen , dan weten we dat het goed met jullie gaat.
    ik lees wel dat jullie onwijs genieten van wat jullie meemaken en door je verslag zijn weer ook een beetje bij.
    En als je straks thuis komt ben je een autocoureur geworden en kan je meedoen met rally rijden.
    Hier gaat alles goed wel wat wennen zonder opa Harry maar verder is het goed .

Geniet van elk moment en we kijken uit naar het volgende reisverslag.

Groetjes en knuffel ook voor Evelien

Annemiek.

• 09 Augustus 2016 - 20:01

Tiny Boerema:

Ja Ilse, wat je vertelt over de fietsers daar op de snelwegen heeft ons toen ook erg verbaasd!!!!Vonden dat,net als jullie, levensgevaarlijk !Gelukkig rijden er niet zoveel fietsers als bij ons,maar toch!!!! Ben erg benieuwd naar je verhaal over Fraser Island!!!! Genieten doen jullie tot dusver zeker, merk ik op uit je verhalen!!!!