Queens birthday, pubquizen en stage - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu Queens birthday, pubquizen en stage - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu

Queens birthday, pubquizen en stage

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

13 Oktober 2016 | Australië, Townsville

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor het trouwe lezen van mijn blogs en voor alle lieve reacties die ik onder mijn blog krijg van jullie! Ik vind het heel leuk dat jullie geïnteresseerd zijn in alles wat ik beleef hier. Gelukkig vind ik het schrijven erg leuk om te doen, maar het is toch heel fijn om te weten dat ze ook echt gelezen worden!

Zaterdag ben ik naar het shopping centre Stockland geweest. Hier heb ik boodschapjes gedaan en geshopt. Ik heb zaterdag een feestje van Riley (de oudste dochter van Joe) en hiervoor moest ik een maskertje en een jurkje. Ook heb ik sneldrogende kleren nodig voor spawning (we werken dan veel met koralen en water waar je heel nat van kunt worden!) en aangezien er in veel winkels uitverkoop was, omdat het lente is nu, was het leuk shoppen!

Zondag ben ik mijn dag begonnen met een klim naar de Mount Louisa. Ik vind dit een heerlijke work-out. Het blijft een super steile berg om tegen op te lopen, maar ik hoop dat als ik hier over een paar maanden weg ga, ik de berg moeiteloos kan beklimmen. We zullen zien!
Daarna heb ik een verfrissende duik in het zwembad genomen, zo fijn dat dat gewoon kan bij mijn eigen huis. ’s Middags heb ik heerlijk gelezen op veranda met af en toe een duik in het zwembad tussen door om af te koelen. Het begint hier al erg warm te worden, maar van iedereen hoor ik dat dit nog niets is. Straks wordt het ook erg vochtig naarmate de zomer nadert, ik denk dat dat het minst prettig is. Gelukkig is er in het huis goede airco en ook op AIMS is het altijd erg koel binnen dus dat is fijn.

Maandag was ik vrij aangezien het een feestdag was en de verjaardag van de koningin van Engeland werd gevierd. Nouja, eigenlijk vieren ze het helemaal niet, maar is het een mooi excuus voor een vrije dag. Er zijn geen speciale festiviteiten, er liggen geen aanbiedingen in de supermarkten en er wordt nergens over gesproken. De meeste gezinnen en families gaan samen eten en drinken op deze dag is mij verteld. Ik had afgesproken met een Nederlandse vrouw, Marjolein, die al een tijdje in Australië en Townsville woont. Zij haalde mij op (de feestdag geldt als een zondag en dan gaan er geen bussen langs mijn huis) en we zijn toen naar een restaurantje Seaview gereden om te lunchen. Hier kwam ook een vriendin van Marjolein en even later zaten we alle drie te smullen van een burger. De naam van het restaurantje doet zijn eer aan, want je zit aan de boulevard en kijkt uit over het strand, de zee en Magnetic Island. Na de lunch zijn we naar het barretje Longboards gegaan. Longboards zit pal aan de zee en op het strand. Vanaf hier heb je nog beter uitzicht over Magnetic Island, een goede plek om een vrije dag door te brengen. Het was heerlijk weer en met Marjolein en nog een andere vriendin van haar hebben we wel een uur in zee gedobberd en gezwommen. Natuurlijk wel veilig tussen de vlaggen waar de lifeguards waren!

Dinsdag had ik weer een stagedag op AIMS en ’s avonds had ik afgesproken met een Noors meisje die haar PhD doet aan JCU, de universiteit in Townsville. Ik was vorige week bij de presentatie van mijn PhD’er Wing en daar kwam ik aan de praat met een vrouw die zei dat zij een Nederlandse PhD’er kende op JCU waarmee ze mij wel in contact wilde brengen. Dit bleek uiteindelijk geen Nederlands, maar een Noors meisje, Susanna, te zijn. Ik had met haar gemaild en ze stelde voor in het centrum wat te eten en vervolgens mee te doen met de pubquiz in een gezellig barretje. Vervolgens kwamen nog twee Braziliaanse meisjes, waar Susanna bevriend mee is, meedoen met de eerste twee rondes. In de meeste rondes waren we erg goed, behalve in de muziek ronde met alleen Australische muziek (hoe moeten wij na een maand al alle liedjes en artiesten kennen?!) en de ronde over Mexicaanse gerechten. Des ondanks dat was het een erg leuke en gezellige avond.

Woensdag verhuisde ik voor de rest van de week naar een ander kantoortje. Ik zit normaal gesproken achter het bureau van Madeleine, mijn professor, die voornamelijk in Melbourne werkt. Afgelopen week was zij op AIMS voor afspraken en voorbereidingen voor spawning en dus ben ik naar een andere kantoorruimte gegaan. Ik had Madeleine een aantal keer gezien via skype, maar nu heb ik haar dus eindelijk in het echt ontmoet. In dit kantoortje zit een onderzoekster van JCU en een Duits meisje, Edith, die hier twee maanden is voor vrijwilligerswerk. Het Duitse meisje is ongeveer van mijn leeftijd dus dat was meteen erg gezellig! Edith werkt hier op AIMS samen met een ander Duits meisje, Lilly, en ze nodigde mij uit om de volgende dag met hun te lunchen.

Donderdag en vrijdag heb ik vooral aan mijn onderzoeksvoorstel gewerkt. Het is inmiddels een redelijk lang verslag geworden terwijl dit niet per se noodzakelijk is. Maar het is een goed begin voor mijn onderzoeksverslag die ik uiteindelijk moet schrijven over dit experiment. Daarnaast ben ik elke dag twee keer naar SeaSim geweest om te kijken of alles nog steeds goed gaat met de babykoralen van vorig jaar en met de houders met plugs die nu in het water liggen voor de spawning. Er zitten heel veel slakjes, krabbetjes en een vis in die alles schoon houden (de algen weg eten), maar ze gooien af en toe ook plugs uit de houders dus die moeten er dan weer in worden gedaan. Daarnaast bleken er allemaal luchtbellen te zitten op de gewaxte plugs, dus die heb ik met een naald kapot gemaakt en hopelijk vormen zich geen nieuwe luchtbellen. We zullen moeten zien hoe dit de rest van het experiment gaat, want de rest van de gewaxte plugs gaan over twee weken in het water..

Donderdag had ik gelunched met Edith en Lilly in de kantine. In de kantine kun je elke ochtend koffie, thee en zoetigheid kopen. Tijdens de lunch is er altijd salade en warm eten. En natuurlijk kun je je eigen lunch meenemen. Buiten staan lange tafels en het is dus een goede manier om andere mensen op AIMS te ontmoeten. Vrijdag heb ik gelunched met Lilly en kwamen we aan de praat met twee Amerikaanse studenten Natalie en Olivia. Ze doen hun Master aan JCU en doen nu voor een paar weken vrijwilligerswerk op AIMS voordat ze hier hun onderzoek voor hun Master thesis gaan doen. Erg leuk om te horen waarom andere studenten op AIMS zijn en wat hun achtergrond is!

Heel veel liefs,

Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 12167

Voorgaande reizen:

24 Juli 2016 - 24 Januari 2017

Australië

Landen bezocht: