Masquerade party, Kissing point en stage - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu Masquerade party, Kissing point en stage - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu

Masquerade party, Kissing point en stage

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

18 Oktober 2016 | Australië, Townsville

Lieve allemaal,

Zaterdagochtend heb ik de bus genomen naar een shoppingcentre om een cadeautje voor Riley te kopen. Het was haar 18e verjaardag en iedereen was de hele dag druk met de voorbereidingen voor haar verjaardagsfeestje ’s avonds. Joe heeft vier jaar een American Football team gecoacht in Townsville en in de clubkantine werd Riley haar feestje gehouden. Het was een thema feestje, een ‘Masquerade ball’ en ik had online een leuk masker besteld voor het feestje.

Het begon al om 6 uur ’s avonds en Riley en haar familie hadden zich duidelijk uitgeleefd in de keuken, want overal stonden schalen vol hartige en zoete hapjes. Joe, de vader, gaf een mooie speech en Eden, het zusje, had een fotopresentatie gemaakt met foto’s van Riley als baby tot nu. Erg leuk om te zien, want op deze manier kreeg ik een beeld van hoe Riley en Eden waren toen ze klein waren. Haar moeder had een chocolade ijstaart gemaakt en had sterretjes in de cijfers 18 erop gezet. Die werden aangestoken en daarna mocht de jarige de taart aansnijden, heerlijk was die! Er waren veel familieleden van beide kanten, vrienden van Riley haar ouders en voor de rest veel vrienden en vriendinnen van haarzelf. Ik kende al een paar vrienden en vriendinnen van Riley die ik bij haar Touch game had ontmoet, dus dat was gezellig. Aangezien ze nu 18 was, mag ze eindelijk alle barretjes en kroegen binnen en dus konden we op stap! Met een hele groep vrienden en vriendinnen zijn we naar de stad gereden (iedereen heeft bijna een auto dus dat is erg handig!) en verzamelden we in Cactus Jack’s. Dit is een restaurant overdag en ’s avonds is het dakterras open. Heerlijk dat je ’s nachts nog gewoon buiten kunt zitten als je op stap bent. Niemand heeft een jas mee en er is geloof ik in de meeste clubs/barren/kroegen niet eens een garderobe! Daarna zijn we naar The Banks gegaan. Deze club sprak mij niet aan aangezien alle muziek onbekend was voor mij en dan is het toch minder leuk. We zijn toen naar de Mad Cow Tavern geweest. Dit is een heel gezellige kroeg met een leuke sfeer! Alles is van hout en doet cowboy-achtig aan. We hebben de nacht afgesloten in Flinders HQ. Daar was ik de vorige keer met Caleb geweest en dit is een moderne club waar het gezellig druk is met leuke en bekende muziek! We zijn nog even door de McDrive geweest en daarna ben ik mijn bedje ingedoken.

Zondag heb ik dan ook lekker uitgeslapen, gezwommen en allerlei films gekeken. Er is een filmzender waar ze zonder reclames films draaien, heel fijn!

Maandag had ik een vrije dag en heb ik de bus naar het centrum gepakt. Vanaf daar ben ik naar het strand, The Strand gegaan en heb de boulevard afgelopen naar The Rockpool. Vlakbij The Rockpool ligt op een kleine berg de Jezzine Barracks en Kissing Point. Dit is een 15-hectare groot erfgoed waarbij door middel van 32 speciaal in opdracht gemaakte kunstwerken de militairen en de Aboriginal geschiedenis worden herdacht.

’s Avonds ben ik met Riley mee geweest naar haar Touch game (de vriendelijke variant van rugby). Het was een leuke en spannende wedstrijd, maar helaas verloren ze op het einde net met 1 punt verschil. Bij Touch staan er 6 spelers in het veld waarvan (in een gemixt team) 3 meiden in het veld moeten staan. Ze moeten de bal aan de overkant over de achterlijn op de grond drukken en ondertussen mag degene met de bal worden getikt (in rugby wordt degene naar de grond gewerkt) en ze mogen maximaal 5 keer worden getikt. Halen ze de achterlijn niet of onderschept de tegenstander de bal door een foute gooi, dan is het de tegenstanders beurt. In dit geval is het zo dat als een meisje scoort het 2 punten oplevert en als een jongen scoort dit 1 punt oplevert.

Dinsdag had ik weer een stagedag op AIMS. Ik ontmoette die dag Katarina, een PhD’er waar Wing goed mee is bevriend. Katarina komt oorspronkelijk uit Bosnië en had een ronde gemaakt door Europa om haar familie weer te zien en om haar sport, klimmen, uit te oefenen. Ze klimt graag tegen hoge rotswanden en dergelijke op. Wing was net terug uit Nieuw-Zeeland en we hadden daarom een lange theepauze om alle verhalen te horen. Ik ga Katarina nog vaak zien, want ze helpt onder andere met spawning en slaapt dan in dezelfde cabin als waar ik slaap. ’s Middags had ik gelunched met de Duitse meisjes in de kantine wat weer erg gezellig was.

Woensdag en donderdag waren normale werkdagen en daarnaast onze laatste twee werkdagen voor spawning. Wing kreeg bericht dat haar producten die ze besteld had bij de werkplaats van het instituut al klaar waren en dat we die konden ophalen. Dit zijn vooral producten die we nodig hebben voor de oktober spawning en de november spawning. Maar nu kunnen we ook babykoralen van vorig jaar, die flink groeien verplaatsen naar elk een eigen blokje waarop ze goed verder kunnen groeien. We waren gevraagd door een onderzoeksteam om hen mee te helpen met RNA extracties, maar helaas ging dit niet door. Ze hadden besloten dat DNA extracties beter resultaat opleverde en dat ze daarom geen RNA extracties meer zouden doen. Dit vond ik wel jammer, want het had mij erg leuk geleken om te zien hoe dat op AIMS werd gedaan. Hopelijk komt er nog een kans om alsnog hieraan mee te helpen.

Vrijdag waren zowel Lesa als Wing niet op AIMS en dit betekende dat ik ook niet naar AIMS hoefde. Ik heb thuis gewerkt, lekker gezwommen en een wandeling naar de supermarkt gemaakt. Een prima dag om de week mee af te sluiten.

Veel liefs,

Ilse

  • 18 Oktober 2016 - 10:12

    John:

    Leuk dat je zo in contact komt met een meisje die het American Football team coacht .
    Allemaal verschillende nationaliteiten.
    Je verveelt je daar niet in ieder geval.

    Groetjes John.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 12151

Voorgaande reizen:

24 Juli 2016 - 24 Januari 2017

Australië

Landen bezocht: