Oud&nieuw, Nieuwjaarsduik en stage - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu Oud&nieuw, Nieuwjaarsduik en stage - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu

Oud&nieuw, Nieuwjaarsduik en stage

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

21 Januari 2017 | Australië, Townsville

Zie ook mijn voorgaande blog: Christmas Day, Boxing Day en stage

Lieve allemaal,

Allereerst: gelukkig nieuwjaar!!

Zaterdag heb ik heerlijk uitgeslapen en daarna heb ik de bus gepakt naar het centrum. Onderweg naar The Strand ben ik in de winkelstraat wat leuke winkeltjes in geweest. Vanaf The Strand ben ik helemaal doorgelopen naar het eind van de boulevard en kwam ik bij The Rockpool uit. Deze was weer vol met water dus blijkbaar was de schadelijke alg uit het water verdwenen. Ik heb hier geluncht en liggen lezen onder een palmboompje. Het heerlijke voordeel van tropisch Australië. Waarschijnlijk was dit een van mijn laatste dagen met zon, want het weerbericht voor de komende tijd voorspelde alléén maar regen en onweer.. Zou het regenseizoen na drie jaar dan eindelijk van start gaan? Het is hard nodig, want The Dam begint aardig leeg te raken en er was al sprake van de invoering van het volgende niveau van de waterrestricties. Op de terugweg naar de bus heb ik bij mijn favoriete ijssalon weer een overheerlijk ijsje gehaald en met zicht op Magnetic Island heb ik deze opgegeten. In jammer genoeg een rap tempo, want het ijsje smolt zo snel dat mijn bakje telkens dreigde over te lopen. Tja dat is dan weer de keerzijde van de warmte. Ik zag dat in het water bij The Strand al één plateau klaar lag waar die avond vuurwerk af zou worden gestoken. Op internet had ik gezien dat op Magnetic Island en aan de rivier, bij Riverway, ook vuurwerk zou worden afgestoken. In Australië mag je zelf geen vuurwerk afsteken en dus wordt op bepaalde plekken in dorpen of steden vuurwerk afgestoken.
Om 9 uur ’s avonds werden op alle drie de plekken vuurwerk afgestoken dus met een kleedje en een drankje heb ik een mooi hoog plekje opgezocht in de straat achter mijn huis. Ik kon met het openbaar vervoer helaas niet meer naar The Strand komen om het vuurwerk van dichtbij te zien. Om 9 uur begon het vuurwerk op Magnetic Island, maar het was heel ver weg en redelijk laag. Daarna begon het vuurwerk bij The Strand, maar een klein deel van Castle Hill lag in de weg dus ook dit vuurwerk kon ik niet goed zien. Er waren nog twee gezinnen bij het uitzichtpunt, maar zij waren wel heel erg onder de indruk en enthousiast. Daarna ben ik terug naar huis gegaan en heb ik gezellig met het thuisfront geskyped. Om 12 uur heb ik vanaf het balkon het vuurwerk bij The Strand bekeken. Oud & nieuw was wel een beetje een tegenvaller als je al het vuurwerk om je heen en de gezelligheid op straat gewend bent. Er was niemand op straat of op de balkons in de straat en dus erg saai. Gelukkig was de film New Year’s Eve op tv om mij een beetje een oud & nieuw gevoel te geven. Daarna ben ik heerlijk mijn bedje ingedoken.

De volgende dag werd ik wakker in het nieuwe jaar en waar denk je aan bij nieuwjaarsdag? Ja juist, een nieuwjaarsduik! In mijn 22 eerdere nieuwjaarsdagen ben ik nog niet zo dapper geweest om een nieuwjaarsduik te doen, maar ik dacht eens moet de eerste keer zijn. En laat ik nu de moed hebben verzameld om mijn eerste nieuwjaarsduik ooit te doen. Ik heb een heerlijke duik genomen in het zwembad thuis. Het was een heel warme en beetje benauwde dag dus ik heb veel tijd doorgebracht in het water. ’s Avonds regende het een beetje, het begin van de regenachtige dagen.

Maandag was een public holiday op AIMS aangezien oud & nieuw in het weekend viel en dus was ik nog een dagje vrij. Er gingen helaas geen bussen, maar gelukkig was het geen mooi weer dus ik had geen plannen om ergens heen te gaan. Wel was het weer warm en benauwd dus ik heb alle ramen en deuren dicht gedaan (normaal is er alleen een hordeur/horraam) en over al de airco aangedaan. Aan het eind van de middag begon het te stormen en onweren, maar helaas kregen we niet heel veel regen.

Dinsdagochtend was het weer tijd om naar AIMS te gaan. Een drukke dag, maar ik realiseerde mij ook dat de laatste 14 werkdagen in gaan, ik kan al aftellen. Aan het begin van de avond begon het weer super erg te stormen en we kregen een flinke regenbui.

Woensdag was weer een drukke dag. Op AIMS hebben flink wat regen gehad, maar in Townsville bleef het droog. En dat terwijl the Dam in Townsville echt regen nodig heeft, want de water restricties dreigen naar een hoger niveau te gaan.

Donderdag waren Michael de enige in onze auto die naar AIMS gingen. We komen altijd langs een paardenracebaan en op de terugweg zag Michael al dat er waarschijnlijk een wedstrijd aan de gang was aangezien er allemaal auto’s en trailers geparkeerd stonden. We zijn naar de parkeerplaats gereden en konden nog net het laatste halve rondje van de race zien. Wel indrukwekkend als al de paarden en ruiters langs stuiven met de ruiters die tegen hun paarden schreeuwen en aanmoedigen.

Donderdagavond begon het met regen en vrijdagochtend regende het nog steeds. Ik de enige in de auto en moest dus heen en terug naar AIMS rijden. Doordat er een bergketen om Townsville ligt, hangt de bewolking erg laag en de vele regen vormt een soort mist. Het was daardoor erg inspannend om te rijden, maar gelukkig ben ik heelhuids op AIMS aangekomen en weer goed thuis gekomen. Vrijdagavond regende het nog steeds non-stop, het regenseizoen (The Big Wet) is dus echt van start gegaan!

Veel liefs,

Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 12162

Voorgaande reizen:

24 Juli 2016 - 24 Januari 2017

Australië

Landen bezocht: