Helikopter vlucht, vrije dagen en stage - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu Helikopter vlucht, vrije dagen en stage - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu

Helikopter vlucht, vrije dagen en stage

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 November 2016 | Australië, Townsville

Lieve allemaal,

Zondag was een dag met een activiteit die al een tijdje op mijn bucketlist stond, namelijk een helikopter vlucht maken! Wing, mijn PhD’er, is helikopterpiloot en heeft veel vluchten gemaakt met toeristen zowel in Australië als in Nieuw-Zeeland. Voor haar is een helikopter huren net zoals een auto dus je betaalt alleen de huur en de benzine. Ik dacht: deze kans moet ik niet voorbij laten gaan! Samen met Susanna, een Noors meisje die ik ken en Martijn zijn we ’s ochtends naar de helikopter basis in Townsville gereden dat onderdeel is van Townsville Airport. Daar is een grote loods met kleine vliegtuigjes, helikopters en leshelikopters. Wing was druk bezig met een collega om twee helikopters met brandstof te voorzien. Daarna kregen we een veiligheidspraatje en mochten we de helikopter in. De helikopter moest eerst opwarmen voordat we konden opstijgen en Wing moest eerst al haar checks uitvoeren. Nadat dat allemaal gedaan was, moest ze overleggen met de toren van het vliegveld over hoe en wanneer we konden opstijgen, welke route we wilden nemen en op welke hoogte we zouden vliegen. Het was best gek om verticaal op te stijgen in plaats van in een vliegtuig die een lange aanloop neemt en dan langzaam omhoog gaat. Ook zat je veel dichter bij de grond in de helikopter. Toen we eenmaal van het vliegveld vandaan waren, hebben we een rondje boven Castle Hill en The Strand gemaakt waarna we onze weg vervolgden richting Magnetic Island. Aangezien we er alle drie geweest waren, herkenden we alles van het eiland en was het leuk om het van boven te zien. Het was een prachtige heldere dag dus dit zorgde ervoor dat we ver konden kijken. Daarna bleek dat de route die we terug wilden vliegen niet mogelijk was aangezien er parachute springers gingen landen rondom het vliegveld en daarom moesten we met een grotere boog over Townsville terugvliegen naar het vliegveld. Een leuke bijkomstigheid was dat we hierdoor over Mount Louisa, de wijk waar ik woon, vlogen. Een bekend stuk van de stad voor mij en leuk om van boven te zien! Toen we bij het vliegveld aankwamen, konden we van dichtbij een vliegtuig zien opstijgen en daarna konden wij landen. Een super leuke en geslaagde vlucht!
Daarna hebben Martijn en ik Susanna thuis afgezet en zijn we naar The Strand gereden waar we hebben geluncht bij het restaurantje FishInn The Rockpool. Hier hebben we een heerlijke Fish & Chips en een burger gegeten. Daarna zijn we naar het winkelcentrum gegaan om te shoppen en even te ontsnappen aan de hitte.
’s Avonds zijn we naar het park Palmetum gegaan, wat de botanische tuin van Townsville is. Hier staan super veel verschillende planten en bomen, die zijn ingedeeld in verschillende habitatten met elk een eigen flora van de droge tropen tot de natte tropische laaglanden.
Joe, Riley en Eden waren weer thuis gekomen en Martijn en ik hebben voor hun gekookt wat ze enorm waardeerden.

Maandagochtend zijn Martijn en ik naar Mount Stuart gereden waar op te top van de berg een uitkijkpunt is. Ik rij er elke dag langs en mijn auto-collega’s hadden mij het aangeraden er heen te gaan. En het was het waard. Vanaf hier hadden we super mooi uitzicht over Townsville en over het schiereiland waar AIMS op ligt.
Daarna hebben we geluncht aan het meer in een wijk met hele mooie huizen. Na de lunch hadden we zin in verkoeling en aangezien het niet toegestaan was in het meer te zwemmen, zijn we naar de Riverway Lagoon gereden. Dit is hetzelfde concept als dat ze in Airlie beach en Cairns hebben, namelijk een zwembad dat geleidelijk afloopt en dat voor iedereen vrij toegankelijk is. Deze lagoon is gelegen aan de rivier dus je komt hier helemaal tot rust.
’s Avonds hebben we een Aussie BBQ gehad met de familie, omdat dit de laatste avond met z’n allen was.

Dinsdag konden Martijn en ik de auto lenen van het gezin, maar wel met een paar taakjes die we gedurende de dag moesten uitvoeren. ’s Ochtends gingen we met Eden en Joe mee en hebben we Eden afgezet bij haar school. Daarna hebben we Joe afgezet bij zijn conferentie en aangezien we zo dicht bij The Strand waren, besloten we even een wandeling langs het strand te maken en naar Kissing Point te gaan. Daarna zijn we weer naar de Riverway Lagoon gereden en hebben we lekker gezwommen. Toen zijn we naar huis gegaan en hebben we Martijn zijn backpack voor het grootste gedeelte ingepakt waarna we Riley naar de universiteit hebben gebracht voor haar tentamen. Eenmaal thuis hebben we gezwommen in het zwembad voordat we om drie uur Eden van school moesten halen. Onderweg naar huis hebben we een ijsje gehaald om de laatste zomerdag van Martijn te vieren en natuurlijk omdat het gewoon lekker is. Aan het eind van de middag hebben we gekookt en gegeten en daarna zijn Martijn en ik naar de sporthal gegaan om bij Caleb zijn basketbalwedstrijd te kijken. Het was zijn halve finale en een spannende wedstrijd. Ze stonden eerst redelijk ver voor, maar daarna kwam de tegenstander sterk terug en stond Caleb met zijn team achter. Gelukkig werden in de laatste seconden net genoeg punten gescoord om met hakken over de sloot deze wedstrijd te winnen!

Woensdagochtend hadden Martijn en ik de laatste ochtend samen. We hebben lekker rustig aan gedaan en daarna moesten we toch echt afscheid nemen. Met de taxi is Martijn naar het vliegveld gegaan en vanaf mijn balkon kan ik vliegtuigen zien landen en opstijgen en zo ook Martijn zijn vliegtuig. Dus ik wist dat hij veilig en wel onderweg was naar Sydney! Ik heb de rest van de dag rustig aan gedaan en moest erg wennen om weer alleen te zijn. Afgelopen twee week had ik eerst Alwin en Martijn over de vloer en daarna alleen Martijn. En toen ze weg waren, voelde dat wel een beetje kaal. Aan het eind van de middag heb ik een wandeling door de buurt gemaakt en genoten van de mooie zonsondergang met al haar mooie kleuren.

Donderdag en vrijdag ben ik weer naar AIMS geweest. Lesa en Wing hebben mij bijgepraat over de afgelopen dagen wat betreft mijn experiment en we hebben een overleg gehad over de voortzetting van mijn experiment. Ook hebben we alle materialen voor de opkomende spawning uitgezocht, gelabeld en het experiment in grote lijnen doorgesproken. ’s Avonds heb ik weer een wandeling gemaakt door de buurt en stond mijn laatste weekend voordat spawning begint alweer voor de deur!

Martijn is ondertussen weer veilig aangekomen in Nederland, maar moest erg wennen aan het typisch koude Nederlandse weer.

Veel liefs,
Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 12174

Voorgaande reizen:

24 Juli 2016 - 24 Januari 2017

Australië

Landen bezocht: