Kissing Point, Dutchies en stage - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu Kissing Point, Dutchies en stage - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu

Kissing Point, Dutchies en stage

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

13 November 2016 | Australië, Townsville

Ik loop een beetje achter met het schrijven en plaatsen van de blogs, maar zal ze gedurende deze week allemaal proberen te plaatsen! Veel leesplezier!

Lieve allemaal,

Zaterdagochtend heb ik de bus naar het centrum gepakt en ben ik naar the Rockpool gelopen. Daar ontmoette ik Lynn en samen zijn we naar Kissing Point en de Jezzine Barracks geweest. Vanaf daar is een coastal boardwalk en hier hebben we nog een deel van gewandeld. Daarna hebben we gelunched bij the Rockpool en lekker gezwommen. Nadat we waren opgedroogd zijn we de boulevard richting het centrum afgelopen. Halverwege zit een italiaanse ijssalon waar het heel erg druk was. Dat betekende dat er vast lekker ijs was en dit vonden wij niet erg om te testen. En inderdaad, heeeerlijk ijs! Hier kan ik vaker heen. Op de heenweg naar the Rockpool had ik een andere route genomen dan normaal en ik was dit keer door een leuke winkelstraat gekomen. Het leek mij leuk om daar aan het eind van de middag met Lynn nog even te kijken. Toen we daar aankwamen, bleek dat alles al gesloten was tussen half 2 en 2 uur. En dat op een zaterdag, dat had ik niet verwacht. Ik heb toen afscheid genomen van Lynn en heb de bus weer naar huis gepakt.

Zondag was een regenachtige dag. Ik heb daarom een heerlijk luierdagje gehad en de dag doorgekomen met lezen en films kijken.

Maandagochtend ben ik weer naar AIMS gegaan en heb ik met Wing onze experimentkamer bekeken. De bevruchtte koraaleitjes zijn goed gegroeid afgelopen dagen en moeten een dezer dagen naar andere kleine tanks in de experimentkamer worden overgebracht waar ze zich kunnen settelen op de (gewaxte) plugs. We zouden een introductie krijgen van SeaSim mensen over onze kamer, maar helaas was hij nog niet helemaal af. De tijd rond spawning is altijd super druk met het voorbereiden van alle kamers en het instellen van alle software zodat watertemperatuur, pH, CO2 concentratie etc. juist is ingesteld voor de watertanks in elke kamer. ’s Middags heb ik gelunched met Edith en Lilly. Dit was de laatste keer met zijn drieën aangezien maandag Lilly haar laatste dag was, de volgende dag vloog ze terug naar Duitsland. Aan het eind van de werkdag heb ik afscheid genomen van Lilly.
Toen ik thuiskwam van AIMS stonden mijn Dutchies Martijn en Alwin voor de deur! Dat was een super leuk weerzien! We hebben bijgepraat over hun reis, zij hebben namelijk de afgelopen maand ook de oostkust afgereisd, maar natuurlijk andere dingen gedaan en gezien dan Evelien en ik. We hebben foto’s bekeken van hun reis en daarna spelletjes gespeeld. Heerlijk om weer Nederlands te kunnen praten en vertrouwde mensen om mij heen te hebben.

Dinsdag had ik een dag vrij van AIMS om wat leuks te doen met Alwin en Martijn. We zijn naar Little Crystal Creek, Big Crystal Creek en de rockslides. Het water was super koud aangezien het uit de bergen komt, maar het was heel mooi weer en dus lekker om even af te koelen. Aangezien de ijssalon Frosty Mango de vorige keer gesloten was, maar heel goed ijs schijnt te hebben, wilden we deze kans niet voorbij laten gaan. En de verwachting kwam uit, het was heerlijk ijs! Thuis hebben we in het zwembad gezwommen en de avond afgesloten met een film kijken.

Woensdag ben ik ’s ochtends met de AIMS auto naar AIMs gegaan. Het was een drukke dag aangezien de koraallarfjes groot genoeg waren om ze in de kleine tanks te laten om te settelen op de plugs. Tussendoor kwamen Martijn en Alwin langs en heb ik ze alles op AIMS kunnen laten zien waar ik werk en over mijn onderzoek verteld. ’s Avonds hebben de jongens voor mij gekookt, fijn zo thuis komen uit stage en niet meer te hoeven koken!

Donderdag had ik weer een drukke dag op AIMS. Nu de koraallarfjes op de plugs waren gesetteld, moest per plug worden genoteerd in welke nieuwe houder ze werden geplaatst, wat het oppervlakte van de plug was en hoeveel koraallarfjes op de plug zaten. Dit deden we met een microscoop en is best inspannend werk. Daarna hadden we onze SeaSim experimentkamer introductie. Een SeaSim werknemer had onze kamer afgemaakt (dat wil zeggen alle waterleidingen aangesloten, tanks geplaatst, licht geplaatst en alle factoren ingesteld) en nu mochten we er in! Na een korte rondleiding door de kamer, is het nu officieel onze experiment kamer waar mijn experiment plaatsvindt!
Martijn en ik zijn ’s avonds naar de supermarkt om slingers en een taart te kopen aangezien Alwin vrijdag jarig was.

Vrijdag ben ik overdag naar AIMS geweest en hebben de jongens de highlights van Townsville bekeken. Martijn was ’s ochtends vroeg opgestaan om de slingers voor Alwin op te hangen en tijdens het avondeten hebben we Alwin zijn verjaardag gevierd met taart met kaarsjes. Joe en de meiden waren ook thuis gekomen die avond aangezien Joe van week (Townsville / Brisbane) ging wisselen en nu voor een weekend thuis was. Met drie Nederlanders in huis wilden we Joe en de meiden natuurlijk wel een typisch Nederlandse maaltijd voorschotelen. We hebben daarom een mini stamppot buffet gemaakt met stamppot boerenkool en hutspot met zelfgemaakte gehaktballen en verse jus. Helaas geen rookworst, want tja die kennen ze hier niet helaas.

Zaterdagochtend hebben Martijn en Alwin hun camper weer ingepakt en heb ik ze uitgezwaaid. Ze vertrokken richting Cairns waarna Alwin terug vloog naar Nederland en Martijn terug naar Townsville kwam. Ik heb verder een rustig weekend gehad met lezen, zwemmen en bezig met mijn verslag. Zondag tijdens het avondeten waren er plotseling wallabies in de achtertuin. Ze schijnen daar vaker te komen, maar ik had ze daar nog nooit gezien (of niet goed genoeg opgelet misschien). Ze springen over een hek van ongeveer 1,5 meter en dan nog eens 1,5 meter omlaag de tuin in, indrukwekkend blijft dat!

Veel liefs,
Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 12199

Voorgaande reizen:

24 Juli 2016 - 24 Januari 2017

Australië

Landen bezocht: