Spawning week en papa op bezoek - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu Spawning week en papa op bezoek - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu

Spawning week en papa op bezoek

Blijf op de hoogte en volg Ilse

08 December 2016 | Australië, Townsville

Lieve allemaal,

Zaterdag en zondag heb ik heerlijk uitgeslapen aangezien het weekend was en we vrij lange avonden/nachten hadden gehad de afgelopen dagen. Overdag hebben we alles weer klaar gezet voor de komende nacht en de rest van de dag hadden we voor onszelf. Het was wel gek dat het hele terrein uitgestorven is en dat alleen de mensen die er voor spawning verblijven er rondlopen. Het was heel warm in het weekend wat vrij vermoeiend was. Gelukkig koelde het ’s avonds meer af en stond er een stevige wind.

In de volgende dagen hielden we ons overdag bezig met het schoonmaken van de tanks met de babykoraaltjes van de avonden ervoor. Ook moesten we zorgen dat alles weer klaar stond voor de avond zelf, want mochten alle koralen in één nacht spawnen dan zouden het super drukke avonden zijn. De avonden waren minder druk dan verwacht aangezien er per nacht maar twee tot vier soorten spawnden. De nachten duurden meestal tot 3 uur ’s nachts wat op gegeven moment ook wel erg vermoeiend was. We hadden gedacht dat door de supermaan de koralen deze maand eerder zouden spawnen, maar pas na 10 dagen na volle maan zijn alle soorten gespawnd en hebbben we de meeste kruisingen gekregen die we wilden.

Maandagavond liep ik samen met Lesa naar het buitengedeelte van SeaSim om de koralen te checken toen er opeens een kleine slang bij de tanks vandaan kwam. Het was een kleine python, dit is een wurgslang, en dus niet direct heel gevaarlijk. We hebben hem gevolgd tot hij in de bosjes was en op veilige afstand was van het voetpad voordat we naar de koralen gingen. Wel bijzonder, al dat wildlife hier!

Woensdag was de laatste dag voor Kira, zij zou ‘s avonds weer terug vliegen naar Hawaii. Ook hebben we na spawning afscheid genomen van Madeleine en van Linda die beiden donderdag terug vlogen naar Melbourne. Zo werd ons spawningteam steeds kleiner.

Donderdag was mijn laatste dag van de spawning en heb ik afscheid genomen van de twee meiden uit Hawaii die nog het weekend op AIMS bleven. Aan het eind van de werkdag ben ik met de AIMS auto weer terug naar huis gegaan. Heerlijk om weer thuis te zijn! Na het eten heb ik op het balkon gezeten om papa op te wachten. Hij landde rond 10 uur en vanaf mijn huis kan ik in het donker het vliegveld goed zien en ik kon dus ook zijn vliegtuig zien landen. Ik had voor hem een auto gehuurd en dus kon hij zelf vanaf het vliegveld naar mijn huis rijden. Super leuk, gezellig en fijn om hem weer te zien en om hem de komende dagen Townsville en een kijkje in mijn leven te geven! Toen ik hem een rondleiding gaf door het huis en de tuin zaten er twee wallabies in de achtertuin. Meteen wat Australische wildlife dus. Daarna hebben we gezellig bijgepraat, we hadden elkaar heel veel te vertellen.

Vrijdag hebben we uitgeslapen, omdat we beide nog niet in het ritme zaten. Pap aangezien hij nog een jetlag had en ik zat nog in mijn spawningritme. We hebben gebruncht en zijn daarna naar AIMS gereden. Hier heb ik hem mijn werkplek, het lab, SeaSim en mijn experiment laten zien. Leuk dat hij nu een beeld heeft bij alles wat ik eerder vertelde of schreef in mijn blogs. Ook hier op AIMS zagen we twee wallabies. Helaas konden we niet naar de AIMS beach, omdat er wilde honden (dingo’s) waren gezien en dit te gevaarlijk was. Na ons bezoek aan AIMS zijn we naar het uitzichtpunt op Castle Hill gereden vanaf waar we heel mooi zicht hadden op Magnetic Island, het schiereiland waar AIMS ligt en natuurlijk de hele stad. Vervolgens zijn we naar The Strand gereden en zijn we over de boulevard langs The Strand en The Rockpool gewandeld. Daarna hebben we nog een overheerlijk ijsje gegeten bij mijn favoriete ijssalon langs The Strand. Met zicht op zee en Magnetic Island en met een ondergaande zon hebben we van ons ijsje genoten. Daarna hebben we thuis gegeten en zijn we ’s avonds lekker op tijd ons bed ingedoken.

Veel liefs,
Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 12171

Voorgaande reizen:

24 Juli 2016 - 24 Januari 2017

Australië

Landen bezocht: