Papa op bezoek en stage - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu Papa op bezoek en stage - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu

Papa op bezoek en stage

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

12 December 2016 | Australië, Townsville

Lieve allemaal,

Zaterdagochtend hebben pap en ik lekker uitgeslapen en rustig aangedaan en gebruncht. Daarna hebben we onze zwemkleding gepakt en in de auto gesprongen op weg naar Crystal Creek. Bij Little Crystal Creek hebben we gezwommen bij de kleine waterval. Het was een zaterdag en de eerste week van de zomervakantie hier, maar het was tegen onze verwachting in heel erg rustig. We hadden het zwemgedeelte bij de waterval dan ook helemaal voor onszelf. Nadat we uitgezwommen waren, zijn we verder gereden naar het plaatsje Paluma wat op de berg ligt en waar het vaak erg mistig is, helaas vandaag ook. In Paluma zijn we naar het McClelland’s uizichtpunt gereden waar je normaal gesproken een heel mooi uitzicht hebt over een eilandengroep vlak boven Magnetic Island bij Townsville. Helaas konden we er niets van zien, omdat het super mistig was.De mistvlagen zelf kon je wel goed zien, dat was wel erg mooi. Hierna zijn we doorgereden naar het centrum van Paluma vanaf waar we een Rainforest Walk hebben gemaakt. Dit was een kronkelig wandelpad door een prachtig stukje regenwoud met langs het pad allemaal wurgvijgen en grote varens. Na de wandeling zijn we een stuk verder gereden richting Star Valley lookout. Vanaf hier hadden we uitzicht op de andere kant van bergketen in plaats van de oceaankant, mét ondergaande zon. Een mooie afsluiter van een leuke dag.

Zondag zijn we vroeg opgestaan en zijn we naar de haven van Townsville gereden. Vanaf hier namen we de boot naar Magnetic Island, een toeristisch hoogtepunt wat niet kon ontbreken. Aangekomen in de haven bij Nelly Bay hebben we de bus genomen naar The Forts walk. Tijdens de wandeling langs overblijfselen van forten uit de Tweede Wereldoorlog hadden we een aantal mooie uitzichtpunten en hebben we twee koala’s gezien. Na de Forts walk zijn we lopend naar Horseshoe Bay gegaan. Hier hebben we geluncht en hebben we het zondagsmarktje bezocht. Daarna hebben we een duik in zee genomen, binnen het stingernet dus veilig voor kwallen. Na een ijsje te hebben gegeten hebben we de bus naar Arcadia Bay gepakt. Vlakbij Arcadia Bay hebben we de Rockwallabies gespot en daarna hebben we aan het strand bij Arcadia Bay genoten van de oceaan en het mooie uitzicht. Tot slot hebben we de bus gepakt richting Nelly Bay en hebben we de boot terug naar Townsville genomen. We hebben ’s avonds heerlijk bij een restaurantje gegeten aan The Strand. Het was een klein afhaal restaurantje, maar buiten hadden ze een terrasje waar je kon eten. Zo heeft het restaurantje geen werk aan bediening, maar kun je toch op het terras eten.

Maandag zijn we naar AIMS gereden om even bij mijn experiment te kijken en de babykoraaltjes te verzorgen. Daarna zijn we naar het winkelcentrum gereden en hebben daar geluncht. Vervolgens zijn we naar het centrum van Townsville gereden en zijn door de winkelstraat gelopen. Hier zijn allemaal kleine winkeltjes en boetiekjes. Een gezellig straatje dat vlakbij de Ross River ligt, de grote rivier die door Townsville stroomt. We zijn de rivier overgestoken over een heel oude brug en vanaf hier hadden we zicht op de skyline van Townsville, voor zover die bestaat. Daarna zijn we doorgereden naar The Strand waar we heerlijk hebben gezeten onder de ruisende palmbomen met het mooie uitzicht op Maggy island. Vervolgens hebben we in de supermarkt avondeten gekocht wat we thuis hebben voorbereid. Daarna zijn we naar The Rockpool gereden en hebben we gebruik gemaakt van een openbare BBQ om onze dagen samen af te sluiten met een echte Aussie BBQ!

Dinsdagochtend was het alweer tijd om afscheid te nemen van papa. De tijd was omgevlogen, maar we hebben erg gezellige dagen gehad samen en het was leuk om hem mijn leven hier in Townsville te kunnen laten zien. We hebben op het balkon gezeten totdat de AIMS auto kwam om mij op te halen en voor het eerst werd ik ’s ochtends uitgezwaaid. Ik ben weer naar AIMS gegaan voor een nieuwe werkdag en pap is met de huurauto naar het vliegveld gegaan om de auto in te leveren. Daarna heeft hij het vliegtuig gepakt om naar Brisbane te gaan waar hij nog een aantal dagen bleef voordat hij na een conferentie in Kuala Lumpur weer naar Nederland zou vliegen. Het was wel weer wennen om alleen te zijn, maar gelukkig zat pap nog een aantal dagen in mijn tijdszone wat wel gezellig was!

Donderdag begonnen we de dag met een Morning Tea en taart voor Kat aangezien ze afgelopen weekend jarig was, maar nog niet had kunnen vieren met ons. Een lekker begin van de werkdag. De resterende werkdagen waren drukke dagen aangezien Wing haar experiment nu na spawning echt van start ging. Elke dag hebben we tanks voorbereid met houders met plugs om de babykoraaltjes van de verschillende kruisingen te settelen. Ook heeft ze nog een klein experiment met babykoraaltjes waarbij we elke dag water moeten verversen. Daarnaast heb ik nog mijn eigen experiment waar ik voor moet zorgen, maar waarmee het erg goed gaat gelukkig.

Veel liefs,
Ilse

• 13 December 2016 - 15:16

John:

Leuk verhaal en leuke foto's.
    Voor morgen alvast een fijne dag gewenst en gefeliciteerd.

Gr John.

• 13 December 2016 - 18:36

Tiny Boerema:

Lieve Ilse, wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je gezellige dagen met je vader hebt gehad; kan me ook voorstellen hoe leuk dat is om hem mee te nemen naar je werk en je kunt laten zien wat je daar allemaal doet!
    Wil je van harte feliciteer morgen met je verjaardag; gek he, je eerste verjaardag zonder je zus, je ouders en verdere familie ! Wens je een fijne dag en een mooi nieuw levensjaar!
    Veel plezier nog in de komende weken in Down Under; het einde is al een beetje in zicht,he?
    Natuurlijk ook fijne Kerstdagen,een prettige jaarwisseling en alle goeds voor 2017

Liefs,Tiny

• 14 December 2016 - 21:25

Tante Henny:

Lieve Ilse,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Het is wel vreemd denk ik dat je nu zo ver weg bent .Maar ze zorgen daar vast wel dat je een mooie dag hebt .Ik denk dat je het wel heel erg naar je zin hebt,als ik je verhalen lees. Wat fijn dat je alles aan je vader kon laten zien. Ik wens je ook mooie kerstdagen en een heel goed 2017.Geniet nog maar lekker van je laatste tijd in Australie.

Liefs van tante Henny