ParkRun, afscheid nemen en stage - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu ParkRun, afscheid nemen en stage - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu

ParkRun, afscheid nemen en stage

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

18 December 2016 | Australië, Townsville

Lieve allemaal,

Zaterdagochtend ben ik vroeg opgestaan, want ik werd om half 7 al opgehaald door Heidi (zij zit bij mij in de AIMS auto). We gingen namelijk samen met Michael (ook uit onze auto) en Erin (Michael zijn hardlooppartner) meedoen aan de Riverway ParkRun dat begon bij het rugby stadion vlakbij de Riverway Lagoon. ParkRun organiseert over de hele wereld wekelijks een 5 km hardlooproute. Deze zijn open voor iedereen dus het maakt niet uit of je wilt wandelen, joggen of echt hardlopen en is gratis om aan deel te nemen. Deze routes zijn zo gemaakt dat je geen weg over hoeft te steken en is dus een aangesloten en veilige route. Ik had nog nooit van dit concept gehoord, maar ik was super verbaasd over de opkomst. Er deden namelijk bijna 200 mensen mee aan de ParkRun die morgen! En dat om 7 uur ’s ochtends. Vanaf het stadion liepen we eerst stroomopwaarts langs de Ross River en over een voetgangersbrug staken we de rivier over. Daarna liepen we stroomafwaarts langs de rivier om deze over een ander brug weer over te steken. Langs deze brug was een soort dam gebouwd en er waren echt super veel schildpadden en vissen te zien. De route ging vervolgens weer stroomopwaarts langs de rivier een terug naar het stadion. Aangekomen bij het stadion wordt je tijd gemeten en deze komt in een bestand online te staan en je krijgt hem met de email. Het was al super warm en met een flink brandende zon dus dat was wel pittig. Ik heb afwisselend hardgelopen en gewandeld en ondertussen ook genoten van de schildpadden en de rivier, maar heb toch een prima tijd. Ik was trots om mezelf! Om bij te komen van deze hardloopsessie heb ik samen met Michael en Heidi wat gedronken in het restaurantje bij Riverway Lagoon, het openbare zwembad. We hadden helaas geen zwemkleding bij ons, maar de verleiding was erg groot om even in het zwembad te springen. Eenmaal thuis ben ik wel in het zwembad gesprongen en heb daarna lekker rustig aangedaan met wat lezen en zwemmen.

Zondag heb ik uitgeslapen en aan het eind van de ochtend werd ik opgehaald door Wing om naar AIMS te gaan. Voor Wing haar kleine experiment moest elke dag het water worden ververst en met twee man gaat het net even wat sneller dan in haar eentje. Nadat we klaar waren met werken, zijn we naar het AIMS strand gegaan. Het is namelijk het schildpadden seizoen nu en ’s nachts komen ze aan land om eieren te leggen. Wing en ik hebben een stukje langs het strand gelopen en zijn wel zo’n 20 sporen van schildpadden tegen gekomen. Je ziet heel goed de afdruk van het lijfje en van de vinnen in het zand. De een legt zijn eieren ver het strand op en de andere minder ver. De ene kiest een makkelijke vlakke weg en de ander gaat een enorme heuvel over om op het hogere gedeelte van het strand te komen. Super leuk om te zien en hopelijk komen er volgende maand veel babyschildpadden uit! Toen ik thuis was, heb ik nog even lekker gezwommen en daarna was het weekend alweer over.

Maandag was het Sinterklaas in Nederland en ik heb het ook een beetje kunnen vieren hier in Australië aangezien Sinterklaas pepernoten en een chocoladeletter bij mij had achter gelaten. Op AIMS heb ik Lesa wat pepernoten laten proeven die ze erg vond lijken op de gemberkoekjes die ze hier hebben. Ik ben helemaal niet gek op de gemberkoekjes en kon de gelijkenis niet echt begrijpen, maar goed het is maar net waar je van houdt!

Dinsdag was Nadine haar laatste dag op AIMS en zij was druk bezig alles af te ronden van haar experiment voordat ze terugvloog naar huis. Ik heb haar samen met Kat meegeholpen zodat we nog even konden kletsen. Ik heb Nadine leren kennen tijdens de oktober spawning en ze was nu opnieuw op AIMS voor de november spawning en een kort experiment. Tijdens spawning was ze mijn huisgenootje en ik ga haar en haar gezelligheid wel erg missen hier!

Woensdagochtend heb ik afscheid genomen van Nadine en voor de rest een normale werkdag gehad. Aan het eind van de dag hebben we Neal afgezet thuis en moest ik ook van hem afscheid nemen. Neal zat bij mij in de AIMS auto en ging de volgende dag terug naar Canada voor een aantal vakantieweken.

Vrijdag stond heel AIMS in het teken van kerst. De dag ervoor was de hele receptie in kerstsferen omgetoverd en vrijdag was er een kerstlunch voor iedereen op AIMS. Er was een thema aan de lunch en het feestje verbonden, maar door de drukte van het experiment was het vooraf niet zeker of we zouden gaan. Maar goed, een student maakt graag even tijd voor een gratis en gezellige kerstlunch. Gelukkig waren we niet de enigen die op het laatste moment besloten om naar de lunch te gaan, maar om ons heen zaten vele creatievelingen die of verkleed waren als een legendarisch persoon of als een loser, het thema. Tijdens de lunch werd een praatje gehouden en daarna werd de prijs uitgereikt aan het best geklede persoon. Dit was natuurlijk, hoe kan het ook anders, iemand die verkleed was als de legendarische Steve Irwin. Daarna ging het feestje verder in de kelder, maar wij hadden ‘helaas’ nog een druk middagprogramma. Wel zijn we iets eerder dan normaal naar huis gegaan om van ons welverdiende weekend te genieten na een drukke werkweek.

Veel liefs,
Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 12203

Voorgaande reizen:

24 Juli 2016 - 24 Januari 2017

Australië

Landen bezocht: